Tehnici de combatere a impulsului de a fuma

În primele zile ale încetării fumatului, vă veţi confrunta cu stări neplăcute: nervozitate, insomnie, nelinişte etc. Familiarizaţi-vă cu aceste simptome pentru a nu fi surprins pe picior greșit. Încurajaţi-vă cu gândul că, în general, după trei-patru zile, aceste senzaţii se atenuează şi dispar dar mai ales, învățați și exersați cât mai multe tehnici de combatere a impulsului de a fuma. Există o mulţime de mijloace simple, accesibile, necostisitoare de combatere a impulsului de a fuma. Lista prezentată în continuare cuprinde metodele pe care foarte mulţi fumători le-au găsit a fi utile din propria lor experienţă. Eficienţa lor este variabilă şi depinde de la caz la caz. Alegeţi-le pe acelea care se potrivesc cel mai mult personalităţii dumneavoastră şi specificului obiceiului dumneavoastră de a fuma.
Spălaţi-vă pe faţă cu apă rece. Faceţi câteva exerciţii de gimnastică. Deschideţi fereastra şi trageţi aer adânc în piept, apoi expiraţi lent tot aerul din plămâni. Repetaţi de 5-6 ori exerciţiul de respiraţie profundă. Spălaţi-vă până la brâu cu apă rece. Faceţi o frecţie cu prosopul umed. Faceţi o scurtă plimbare în pas viguros. Spălaţi-vă pe dinţi cu o pastă mentolată. Beţi un pahar de apă plată sau de apă minerală cu puţină zeamă de lămâie. Mâzgăliţi cu creionul pe o hârtie. Jucaţi-vă cu o scobitoare, un pix sau o monedă. Decojiţi nişte seminţe de floarea soarelui. Turnaţi într-un pahar special nişte apă, suc de fructe sau lapte şi sorbiţi încet. Ocupaţi-vă mâinile cu un hobby sau o altă activitate fizică preferată: origami, cusut, pirogravat, croşetat, tăiat lemne, aranjamente florale etc. Spuneţi cu voce tare: „M-am hotărât să mă las de fumat!” Telefonaţi-i unui prieten. Plantaţi sau culegeţi flori. Faceţi o baie caldă relaxantă. Citiţi o povestire interesantă. Faceţi exerciţii de relaxare. Ridicaţi-vă de la masă imediat după ce aţi terminat de mâncat şi faceţi o plimbare sau apucaţi-vă şi spălaţi vasele. Beţi sucuri de fructe. Păstraţi aproape de telefon un obiect cu care să puteţi să vă jucaţi în timpul convorbirilor. Ascultaţi muzică. Spuneţi-vă în mod repetat: „Îmi place să respir aer curat”. Înlocuiţi cafeaua şi ţigările cu exerciţiul fizic. Uitaţi-vă la ceas 3 minute sau faceţi numărătoarea inversă de la 100. Mestecaţi gumă fără zahăr. Concentraţi-vă la un alt subiect.