Schimbați-vă programul zilnic și petreceți timp mai mult locuri unde nu sunteți tentat să fumați!

Pregătiţi-vă pentru momentele dificile ale sevrajului. Petreceţi mai mult timp în aer liber sau în locuri care vă îndreaptă atenţia spre ceva plăcut (sală de concert, biserică, sală de lectură etc.).
Programaţi-vă la dentist pentru curăţirea dinţilor în ziua care urmează zilei eliberării. Explicați medicului stomatolog că v-ați decis să renunțați la fumat și solicitați-i în acest scop să vă facă o detartrare completă a dinților. În același timp, gândiți-vă că renunțarea la fumat vă va ajuta să aveți dinți mai sănătoși, nu doar mai frumoși. Studiile arată că odată cu stoparea fumatului, starea gingiilor foștilor fumători se îmbunătățește semnificativ și au șanse mai mari de a evita pierderea dinților comparativ cu cei care nu renunță la fumat.
În primele zile se recomandă să vă schimbaţi programul obişnuit pentru a evita acele împrejurări în care, de obicei, aţi aprins o ţigară. Evitaţi activităţile, localurile, petrecerile care vă pot ispiti să fumaţi, mai ales în primele patru săptămâni. Pentru a face un inventar cât mai exact al acelor locuri sau împrejurări, completați un jurnal amănunțit al tuturor activităților dumneavoastră și notați cât mai detaliat ce emoții ați simțit și ce tentații ați întâmpinat peste tot acolo unde v-ați deplasat în timpul perioadei de pregătire.
Nu vă lăsaţi intimidat de mediul ostil. Învăţaţi dinainte să refuzaţi în mod politicos ţigările şi alcoolul oferite de prietenii sau colegii necooperanţi. Încercați să vă folosiți simțul umorului. De multe ori o glumă este o soluție mult mai inteligentă, mai eficientă și mai convenabilă pentru toate părțile implicare decât o confruntare supărătoare. În același timp, fiţi conştient de drepturile dumneavoastră şi cereţi-le în mod civilizat celor care fumează în locuri publice să stingă ţigara sau să se deplaseze într-un spațiu în care fumatul este permis sau cel puțin într-un loc unde nu mai incomodează persoanele nefumătoare.