Refaceți-vă resursele necesare victoriei prin odihnă și relaxare!

Odihna este doar un agent terapeutic aproape universal. Încetarea activităţilor solicitante este de multe ori prima și cea mai importantă măsură în caz de îmbolnăvire. Dependența de fumat este și ea o boală. Fumătorii care au decis să se lase de fumat, trebuie să știe că, adeseori, oamenii fumează pentru a atenua stresul şi tensiunea. În realitate, odihna şi relaxarea dezamorsează bomba stresului mult mai bine decât tutunul. Pentru a fi mai bine înarmați în confruntarea cu tentanția de a fuma, țineți minte și încercați să puneți în aplicare următoarele sfaturi:
- Examinați-vă cu atenție programul zilnic și identificați principalele surse de oboseală: munca fizică excesivă, efortul sau concentrarea intelectuală îndelungată și somnul insuficient. Dacă ați constatat unele abuzuri în oricare dintre cele trei aspecte, încercați să faceți schimbări pentru a corecta sau elimina problemele.
- Culcaţi-vă la timp pentru a vă asigura cel puţin 7-8 ore de somn în fiecare noapte.
- Rezervaţi-vă în fiecare săptămână cel puțin o zi întreagă ca zi de odihnă și recreere.
- Folosiți virtuţile regeneratoare ale odihnei active. Odihna activă poate să ia formele cele mai diverse: grădinăritul, sporturile, sau pur şi simplu plimbarea în aer liber.
- Stabiliți și aplicați în practică un program regulat de exerciții fizice. Acesta este cheia succesului în combaterea oboselii și stresului. Acţiunea relaxantă a mişcării nu poate fi înlocuită cu nimic. Mișcarea regulată de intensitate moderată va crește rezistența dumneavoastră în în războiul cu nicotina. (Regulile unui program de exerciții fizice optim, sunt descrise aici http://adiotigari.ro/fizic).