Stabiliţi un plan pentru prevenirea îngrăşării!

O persoană normală care renunţă la fumat poate să câştige în greutate 2‑5 kg. Riscurile fumatului sunt mult mai mari decât ale kilogramelor suplimentare, iar beneficiile renunţării nu sunt anulate de creşterea în greutate. Printr-o alimentaţia adecvată şi printr-o viaţă mai activă din punct de vedere fizic, puteţi combate această uşoară tendinţă de îngrăşare. Fructele şi legumele proaspete sau congelate sunt alimente cu o densitate calorică scăzută (cu puţine calorii), dar bogate în fibre, apă şi microelemente care ajută şi în controlul greutăţii şi poftei de mâncare. Aceste alimente sunt o soluţie valabilă şi pentru noii nefumători care se tem de o creştere în greutate. Pe lângă acest avantaj, legumele și fructele consumate zilnic și pe termen lung vă vor ajuta la reducerea riscului faţă de bolile canceroase. Multe studii au arătat că în fructe şi legume există substanţe fitochimice, care oferă protecţie în prevenirea cancerului de plămâni, stomac, intestin, esofag, laringe, faringe, gură, sân şi colon. Cele mai promiţătoare elemente fitochimice sunt: fenolii, indolii, izotiocinaţii, terpinele, sulfurile organice şi, nu în ultimul rând, binecunoscutele vitamine sau precursori de vitamine, cum sunt vitaminele C şi E şi beta carotenul.