Mâncaţi şi beţi pentru a reuşi!

Alimentaţia are importanţă capitală în reuşita încercării de a renunța la fumat. Faceți tot posibilul să vă asigurați trei mese pe zi și insistați să vă impuneți un program regulat pentru servirea acestora. Dacă omiteți o masă, e posibil să vă confruntați cu o senzație mai intensă de foame sau să faceți hipoglicemie și astfel să deveniți mai vulnerabil la tentația de a trage un fum pentru a vă reveni la starea normală. În mod deosebit, acordați toată atenția mesei de dimineață. Serviţi în fiecare zi un mic dejun hrănitor, consistent.
Profitați de această perioadă de schimbări radicale din viața dumneavoastră și corectați, pe lângă obiceiul fumatului, și eventualele obiceiuri nesănătoase din alimentația dumneavoastră. Dacă până acum nu v-ați asigurat suficiente legume și fructe, consumaţi-le din abundenţă. Dacă le-ați consumat și înainte, conținuați și mai departe. Cerealele și produsele din cereale ar trebui să reprezinte baza alimentației. Sunt recomandate, cu prioritate, cerealele integrale şi pâinea integrală.
Dacă vi se face foame între mesele principale, având în vedere situația specială prin care treceți, puteți să ronțăiți pentru a combate impulsul imperios de a fuma, gustări sănătoase, care conțin puține calorii, cum ar fi: pesmeți din pâine integrală, fructe (de ex. mere, banane, piersici), batoane din cereale integrale cu adaos minim de zahăr, bucărți de morcovi cruzi, castraveți, ardei sau alte legume, după preferințele personale. Puteți să consumați și nuci, alune, semințe de floarea-soarelui sau de bostan dar va trebui să vă limitați la o cantitate rezonabilă (mai puțin de o mână) deoarece aceste alimente, deși foarte sănătoase sunt bogate nu doar în substanțe nutritive ci și în calorii. O alternativă acceptabilă sunt și floricelele (popcorn) dar fără adaos de grăsimi.
Dintre toate băuturile, apa plată este cea mai indicată pentru fumători în perioada de eliberare de dependența nicotinică. Cu excepția fumătorilor care au boli de inimă în stadiu avansat sau care suferă de hipertensiune arterială, consumul de apă, chiar în cantități mari de doi litri pe zi sau chiar mai mult, nu are contraindicații. Puteți să veți câte un pahar de apă de fiecare dată când simțiți nevoia de a aprinde țigară. Pentru mulți fumători, un pahar cu apă rece s-a dovedit a fi una dintre cele mai simple și mai eficeinte arme de a contracara impulsul de a fuma. Oricum, apa plată este recomandată a fi consumată pe tot parcursul zilei, între mesele principale, pentru a asigura o hidratare corespunzătoare a organismului. Apa minerală poate fi și ea utilizată cu succes. Dacă preferați sucurile sau nectarurile de fructe sau legume, puteți să beți și din acestea un pahar sau mai multe. Sucurile și nectarurile cu ingrediente naturale sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și alte subsanțe fitochimice cu efect protector. Evitați pe cât posibil băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr sau limitați cantitatea consumată deoarece ele pot deveni o sursă de calorii nedorite.
În sfărșit, păstrați la îndemână, pentru orice ocazie de urgență când simțiți că vă dă târcoale pofta de țigară, gumă de mestecat sau pastile mentolate fără zahăr.